21 aug- tävling!

kalle kuling fick åka på tävling i stävie idag, solen sken o tävlingen var välorganiserad som vanligt

1 m- 0-0 kändes alldeles för enkelt,dålig galopp som vanligt i första klassen, så jag slarvred lite på oxrarna, och på de två första i omhoppningen fick jag ett extrasprång på i anridningen, där tappade jag den sekund som hade satt mig på rätt sida om placerings-strecket, kom 11 av 7 plac. 7 stycken var inom 22.34-23.75, så det var tight, och på en bana med bara galoppsträckor och inga kortare svängar så var det ganska uppgivet ändå.

1.10- 4 fel rev första hindret, hade lite dålig galopp från början, sen var han jättefin, galoppen var mycket bättre och han hoppade igenom sprången mycket bättre. han hoppar mycket bättre nu, eller om han har lärt sig att hoppa ut sprången lite när det behövs, han är fortfarande 2-3 dec över men kan ändå komma lite längre ifrån hindrena utan att hoppa rakt upponer. får nog bli 120 debut nästa helg ist för nästnästa :)

edit:nej det blir det inte alls för klasserna passar inte, vill kunna rida en 110 innan så han kommer igång, så det blir ändå 100+110 i eslöv på lördag och sen 110+120 i s sallerup nästnästa helg :)


fixar filmen på måndag




Kommentarer
Postat av: IA

SV: Tack.

Jag var med om en ridolycka: http://missia.blogg.se/2010/may/ridolyckan.html

2010-08-23 @ 10:42:27
URL: http://missia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0