23 aug

tidig morgon i stallet, var klar innan 8 ;) red gullan in ridhuset lite lagom kravlöst, testade det som ska funka på kvalitén, skritt trav galopp i olika tempon och i stadig form. det gick bra men hon tappar formen lite när man lättar i galoppen (överstrykning kallas det tydligen nu för tiden) kan ju tänka mig vart huvudet tar vägen när man är i nytt ridhus med domare o folk överallt. jaja det går nog bra, hon var ju där på 3års också.


om jag får gissa så tror jag att dom sätter en 7 på skritten, den är väl inget speciellt, 6-7 på traven, den är ganska markbunden och rätt oelastisk, och förhoppningsvis iaf en 8 (kanske en 9) på galoppen.
sen brukar ju iofs gångartsdomare inte vara så överförtjusta i hästar med lite egen motor (?)

7-8 på typ, 8 på ben, kanske en 8 på hhb, hon har ju rätt kort hals.

hoppningen vågar jag verkligen inte gissa på. gullan en bra dag kan hoppa 9-10, medans gullan en spänd och tittig dag hoppar knappt 5-6. ny domare är det också, så jag har verkligen ingen aning.


sen tränade vi på visning för hand, det var ju ett tag sen. som tur är behöver man ju inte springa så särskilt graciöst med 4åringarna (gångarterna är ju redan bedömda) så det ska nog gå bra, hade ett långt spö, men det var hon bara rädd för så det får jag strunta i.

nu får vi väl se vart det slutar ;)



Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius

Sv: Jag har hört så olika :P Men jag tror jag köper i full och passar det inte får jag helt enkelt byta till mindre, men jag tycker att det borde passa då hon verkligen har ett gigantiskt huvud :D

2010-08-23 @ 20:58:48
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sv: Tack så mycket! :)



Fin häst :)

2010-08-23 @ 22:29:08
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0