9 augusti- det är en dressyrhäst!

provade dressyrsadeln på gullan för o se om en annan sits o ett annat skänkelläge gjorde nåt positivt för hennes motivation och bjudning, det gjorde det väl inte så mycket, men vad fin hon var! struttade på i fin trav i ordentlig form och jag kunde faktiskt sitta ner. alla vet ju att nedsittning kräver automatiskt lite mer samling av hästen, och det var inga problem. galoppen var också bra, sjukt svårt att sitta ner utan att trilla framlänges för hon har ju så mycket aktion i bak, lite träningsvärk i benen fick jag nog :P fick hålla ihop henne så mycket för att få till dressyrgaloppen, så det blev inte så mycket. får nog filma en liten snutt på marken för hon kändes riktigt fin!

får kanske bi dressyrhäst av henne istället? hon har ju syskon att brås på iaf (hiphop avkomman isak som kom 9a i unghäst-vm tex :P)

cumulus fick  en snabb-trim med dressyrsadeln han med, var fin, utom att han blev helt hysterisk, efter framridningen med mycket sidvärts skulle jag rida honom rakt fram på kvartslinjen i galopp, vänster gick bra, men höger gick bara inte att få honom rak utan att han flippade och gjorde slutor, galopp på stället o allt möjligt. så då fick jag börja om från väggen, o sen gå ett steg innanför i taget, tillslut slappnade han av iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0