tävling!

var ju på tävling igår, kommer lite text om det senare, här är filmen iaf :)

1 m- kändes helt ok utom att det tog ett tag att få igång galoppen, oftast måste han få fjutta igång över iaf ettan. sista linjen i grunden vart väl sådär, kom lite i botten på räcket och tänkte rida på 7 eftersom jag ändå hade stegat det till 26 m, istället blev det lite dragkamp och lite i botten på sista oxern, som resulterade i korsgalopp och trassel till första i omhoppningen, lite i botten där med, så blev det ett extra språng till nästa och där gick det säkert en sekund. svängen till oxern är jag däremot riktigt nöjd med, syns inte på videon men det är nästan 45 graders vinkel och han hoppade utan att blinka! dessutom var det bara jag som red den vägen ;) tyvärr så är hästen lite långsam i tassarna och rullade ner det sista räcket, annars hade det räckt till placering :(
1,10 m- fick bättre flyt den här rundan, hade igång galoppen skapligt från första hindret men mellan 2an o 3an blev det korsgalopp igen och benen åt alla håll, korsgalopp mellan 3an o 4an också och där stretar han bara emot när jag försöker få tag i honom, sjukt irriterande att han aldrig kan lära sig att byta! resten av banan gick bra och han kändes jättefin.
men jag tror att bettat har blivit för skarpt, han slår upp huvudet lite för mycket för att det ska vara bra, får väl prova med flippanbettet igen trots att jag tycker han blir seg i munnen av det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0