18 juli

cumulus
red ut på en lite lugnare tur idag, vanligt bett men med sporrar på. skrittade på långa tyglar förbi allt som han brukar vara rädd för, svängde självmant ner i bäcken och var jättesnäll =)


gullan
red ut samma runda som cumulus igår fast lite kortare, hade ett par sporrar på mig för jag vet att hon stannar o vägrar gå vid en gård som man måste gå igenom. med lite övertygelse från mig och pip och kärringsparkar från gullan så kom vi förbi. gick ner i bäcken utan problem och bjöd bra framåt idag, försöker låta bli att använda skänklarna så mkt jag kan. galopperade och red lite busökningar, hon sprätte på så mkt hon kunde och tyckte det var kul


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv; Tack för tipsen! Ska tänka på det med skänklarna nu när jag ska sätta igång henne igen. Dock stannar hon nästan aldrig på hinder utan bara när hon går ifrån utgången m.m. då hon börjar stegra sig. Problemen ligger alltså till 90% mellan hindrena om du förstår, ett riktigt litet tjurigt sto!

2010-07-18 @ 22:57:27
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0