motivationen tryter..

sorry att det är glest mellan uppdateringarna, men får bara baklsag efter bakslag efter vilan så jag pallar bara inte.

hon är iallafall fullt igång nu och bara bråkar. tittig och spänd, omotiverad och stoig, sätter sig emot allt, slår mot skänkeln osv osv. rider man på banan är hon bara rädd för allt, rider man inne är hon bara sur och vill inte göra nånting, rider man ut kan hon tycka att det är lite kul på vägen hemåt iaf.

antingen så har hon ont nånstans, eller så växer hon, eller så är hon bara i en sån jävulsk trotsperiod. jag tror på det andra och tredje. hennes syster var likadan, det gick över efter ett halvår så nåt championat kan jag ju glömma.

from nu ska jag bara trimma en dag i veckan, hoppa lite lätt och roligt en dag, och sen bara rida ut och göra nåt kul 3 dar, typ ut o ösa på heden, backträning eller nåt sånt. sen får hon 2 vilodar i veckan. provar att hoppa en klass på lundahoppet den 30 juli och ser hur det går, går det inte blir det 70 centimeters pay and jump hela hösten, visar henne på kvalitén och sen får hon en längre vila lite tidigare. sen får det bli grundträning hela vintern så kanske hon är ikapp till 5års säsongen iaf.

skulle dom här dumheterna släppa när hon får tävla på hemmaplan så blir det ändå bara några tävlingar till, hon kommer inte bli stabil nog till att bedömas på bana på en månad iallafall.

skittråkigt
 det bra mitt i sörjandet är att nu kan ju cumulus prioriters lite mer med tävlandet, vi börjar lite lätt i ystad på fredag med en 1,05 o 110, var sjukt sugen på att rida pay and driven (fyrhjuling) med pojkvännen på söndagen, men det är nog lite väl att gå in i en 115 med honom som knappt har hoppat några 110 iår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0