tävling!

å vad kul det var att komma iväg och göra nåt annat än att sitta hemma och bråka med gullan! vimsan fick stanna hemma och cumulus fick åka med till ystad. en bra tävling i stort sett men underlaget var helt galet hårt! 70% av alla hästar galopperade som travare och det var jättemycket rivningar och krascher under dan. tror att många hade broddat för stort, jag hade de minsta gräsbroddarna jag har och tyckte ändå att det blev stumt i landningarna. speciellt som han är lite känslig för sånt iom senskadan, så jag hoppade fram rätt lite.

1,05
han var jättefin, lite tittig på några hinder så jag fick trycka iväg honom lite, annars gick det jättebra och han var faktiskt nolla! gick också sitt livs första omhoppning och kom 7a =) ingen optimal omhoppning för honom som inte har större galopp än en gris (en massa galoppsträckor) och har fått så lite kraftfoder nu, men jag är nöjd ändå.





1,10
det blev riktigt varmt på em och det märktes lite på honom att det hade varit en jättelång dag (2 min/unghästekipage är ju inte klokt?!) men han skötte sig, rev en oxer i framkant, det får jag nog skylla på honom, han var lite långsam i framfötterna. det hade ju varit kul med en till placering men det var ju första tävlingen på länge.



filmerna kommer snart hoppas jag =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0