vad är det jag vill egentligen?

ja vet inte riktigt vad jag har för mål längre med ridandet, att få gullan till åtminstone en semifinal var ju målet från början, men det har ju kört ihop sig duktigt.

cumulus ja han måste ju gå lite lokala tävlingar för att få lite rutin igen men det känns så tvetydigt att åka runt på dom här lokala häng-och-fläng-tillställningarna med lortiga lotta och tjocka berit som klunsar runt i sadeln, det är fan tragiskt att se, (det är som att titta på idol- uttagningarna, är det ingen som har sagt till dom att dom inte kan sjunga?) nej jag anser mig inte finare eller bättre än nån annan, men det känns som att jag borde ha gjort mitt på såna tävlingar.

hur ska man kunna känna sig nöjd med att vinna en klass när motståndarna har kommit fel på varenda hinder och ryckt hästarna i munnen och hängt på sniskan hela banan runt? visst att alla ska få tävla men på vems bekostnad? inte hästarnas iallafall.

utomlands har man stilbedömining i alla lägre klasser för både unghästar och övriga brevid de vanliga bedömningarna.
vore det så fel att prova här med?

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas allt är bra med dig

2010-08-05 @ 23:19:18
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0