18 juni

red ut på revinge, pigg och glad häst, men hon är verkligen helt hopplös med bockandet! iofs så är bockarna rätt milda om man jämför med dom oförberedda luftsprången rakt upponer, hon drar bara ner huvudet o gör en riktig rodeobock, men jag vet av egen erfarenhet att låter man dom hålla på så blir det bara värre och värre. och hon är redan sjukt högt upp i luften, och det går liksom inte att korrigera. vad att göra?

ryckte manen på henne idag också, har inte gjort det sen jag hade ponny tror jag, men när manen är så tjock att man knappt kan greppa en "knopptofs" så måste det åtgärdas. tur att manen satt så löst, annars hade mina fingrar inte varit glada på mig, det var mycket man som åkte! så nu måste jag nästan knoppa på söndag. vi får väl se om jag lyckas komma i tid till stallet den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0