5 juni

trimmade cumulus på banan med babypelhamet, har ju inte hunnit prova det eftersom han var fejkhalt. det funkade bra, lite skarpt, men det behövs när det kommer hinder ivägen. i övrigt är han helt hopplös med bytena, 7 år och dom sitter fortfarande inte! han bara studsar o far iväg o håller på om man inte har honom totalt inramad och spikrak, på en 20x40 bana blir det svårt att hinna med alla gånger när man inte kan sätta för mycket press på honom heller. annars var han fin, gjorde lite tempoväxlingar från kortkort "piruettgalopp" till lång (men lungn och sansad) galopp och snabba övergångar, 10 meters bromssträcka funkar inte! blev bra tillslut och sen var han lite motionerad så han inte är helt skogstokig imorn.

gullan fick gå ut på tur och skritta o trava 30 min. en otroligt förskräcklig tur som innehöll kritvita kossor, solande katter på vägen och en fläckig häst! ve och fasa! haha stackars liten :P




ett troll? ett monster?? en alien??? en fläckig häst!!!

Kommentarer
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Grejen är att jag nu har sadeln på öppet köp, och om man värmer om den så gäller inte öppet köp. Eftersom jag inte vet om sadeln ligger 100, så vet jag inte om jag vågar värma om den faktiskt. Helst så skulle jag vilja göra det, men det skulle inte vara kul att stå med en sadel som inte passar... Har dessutom hört att man inte kan värma om dem hur många ggr som hellst? Men jag vet inte :P Okej, antog det :)

2010-06-05 @ 22:35:34
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0