6 juni- pay and jump...

i södra sallerup, kom inte ihåg att jag hade varit där, men det hade jag visst kom jag på när jag kom dit. bra "tävling" med full koll, fin gräsbana med lätta hinder.

gullan 70 cm
jättetittig i början och for i luften för minsta lilla, var rädd för allt o alla och i princip okontaktbar. red fram i skritt o trav, gjorde lite avsaktningar, då slappnade hon av lite mer, galopperade, skrittade ett bra tag och gick till banan så hon fick titta sig omkring. på framhoppningen blev hon livrädd för krysset första språnget, tvärvände o sprang åt andra hållet, men sen blev det bättre, hoppade väldigt högt i början men blev bättre och bättre. fick hålla om henne jättemycket först, men sen kom hon på vad hon skulle göra och kopplade av o bjöd av sig själv.
väl inne på banan var hon lite rädd för hindrena, men struntade bara i det och travade runt tills det var min tur. sen var hon jättefin! man fick sitta tillbaka och "hålla upp" huvudet lite, hålla fram underskänkeln och hålla om, så gick det jättebra! hon stannade halvt på ett räcke med läskiga stöd som stod från utgången, men hoppade, sen var det bara fem språng till nästa och jag var lite långsam tillbaka så då stannade hon. men resten gick super, om man jämför med förra gången.




gullan 90 cm
ställde in henne mellan starterna och gav henne lite betfor. tog ut henne och skrittade o travade lite, gick direkt in på framhoppningen (red ju nästan en timme klassen innan) hoppade tre språng och gick in på banan. 0: a och inga bekymmer!




cumulus 110
herrn som ska vara rutinerad på sånt här var verkligen inte klok, men han har ju inte gått ordentligt den här veckan, och det var ju längesen han var ute.. for runt, stog på bakbenen och skrek efter gullan. hade pelhamet, och såhär i efterhand var det inte jättebra. han blev jättestark och kindkedjan verkade inte ha nån effekt alls, iofs så hade jag tunnel på den, men jag ska nog prova ett vanligt pelham på onsdag och se om det är bättre, annars blir det flippanbett igen. hursom, han var helt ok på banan, har ju inte hoppat 110 sen jag trillade av. var ju lite stark och sprang in i hindrena lite, rev därför två räcken, men annars var det rätt ok, ser bättre ut på filmen än vad det kändes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0