presentation?

har nog glömt att berätta vem jag är eg.
började som 2åring med shettis som alla andra på en gård utanför stockholm, hade sen från 10års åldern en massa olika ponnysar från mami o papis ridskola i stan (nejnej tro inget dumt, de hästar jag hade var outbildade, jag red o tävlade, sen åkte de tillbaka till ridskolan) den sista ponnyn blev min min, 5 år och såg ut som en liten räka, och vi var på lag sm i fälttävlan, la hopp o la dressyr, när hon var 7 kom det upp en gammal skada (felläkt bäckenbensfraktur) så då blev det in i avelsboxen.

gick ridsportgymnasiet på strömsholm 02-05 och hade en häst i kursen och en utanför, det blev inte mycket tid över, men kul hade vi! lärde mig sjukt mycket, men en riktig utbildning som man blir nåt av hade ju inte varit fel :S gick sport-hopp inriktningen sista året och gjorde min praktik hos kristoffer widlund på stall wiesenhof i södra tyskland, fick erbjudande om att stanna, men jag ville hem till mina hästar.

tog studenten och fick jobb hos sussi brodin på stuteri nr 1 i skåne, blev kvar som ensam beridare när erika flyttade till holland och jag hade en massa kul. red in massa hästar, tävlade osv, var kvar där i fyra år sen skulle sussi lägga ner och jag var måttligt trött på hästbranschen där man inte kommer nånstans om man inte har ett namn eller en massa pengar, goda rekommendationer tar en ingenstans. alternativet var utomlands och börja om från hästskötare, men det var inget som lockade. flyttade till norge och jobbade som bartender och saknade inte hästarna förrän 6 månader senare. kom hem i mars och började om med hästarna som hobbyryttare och nu är det roligt igen. arbetslös men glad, det blir inget mer hästjobb för mig iaf.

får nog skriva ihop nåt om hästarna också, eller et urval av dom iaf  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0