tävling färs härad

nu så! sorry för sen update, som sagt, kvällstävling på färs härads RF och en massa vilda unghästar, det var inte direkt lugnande för lilla gullan så vi fick longera henne lite först så hon blev av med dom värsta luftsprången.

förresten så fattar jag verkligen inte varför man står och longerar en stirrig o skrikig unghingst mitt bland transporterna och stirrar upp alla andra hästar? märker man inte att alla andras hästar också springer runt, blåser upp sig och far iväg?!

jaja fick rida fram rätt länge till 90n igen, som sagt rätt stirrig häst. slappnade av efter ett tag. inne på banan gick det bra med lite övertygelse, däremot så stannade hon på en oxer mot publiken som hon stirrade som tusan på, red på igen i en vänsterskänkelvikning och kom över, den här gången var hon faktiskt ganska övertalbar!



startade typ sist i 90n och som nummer 6 i 1 metern så jag hann bara sitta av, ge henne lite betfor o gå banan innan jag skulle upp igen, galopperade lite o hoppade två språng och gick in igen. höjdskillnaden på 1 dm märktes ganska väl då hon hoppade alldeles för högt, plus att hon var lite trött så hon drog in i botten på oxrarna litegrann, blir nog bra med en vila efter tävlingen på söndag. rev 2an, hon tittade på grinden under och kom lite nära, rev 3an direkt efter, tror att det var nåt efterskalv av att hon rev innan, hon har ju typ aldrig rivit nåt innan, plus att jag rev iväg henne lite. resten av banan gick bra, kombinationen gick utan problem, men det syns att hon är trött på videon, titta hur hon hänger med frambenen i sprången. så 8 fel alltså. surt att jag lämnade in pappret. jaja så är det. duktig liten häst iallafall!





Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Tack så mycket =)



Okej =D

2010-06-17 @ 09:43:46
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0