hopponsdag!

ja det gick väl lite siochså. var på utebanan (lunds civila) och ponnysarna sprang runt o busade och det blåste och allt möjligt. supervimsig var hon, efter ett tag blev det lite bättre, sen började vi hoppa. jag har nog blivit lite bortskämd med att hon har bjudit på själv och hoppat så runda fina språng hela tiden, nu när det börjar bli lite mer "avancerat" så behövs det lite mera tryck och support från mig. så från ingen inramning till ganska mycket blir det ett jättehopp,så det kändes väldigt hackigt, slafsigt och ojämnt, men när jag tittade på videon ser hon ganska fin ut. vi började med att hoppa alla hinder en gång och sen blev det en lång lång bana. hon har ganska lätt att bli för låg, men om man lyfter upp henne lite i svängarna så hon ser hindret i tid ger man henne lite bättre förutsättningar. så med lite ben och lite rama in blev det riktigt bra tillslut, men konditionen är verkligen inte på topp, nu har militärerna äntligen slutat med sina lekar på revinge, så nu ska det ut o galopperas!

hoppade cumulus också för axeln kändes ganska bra. han är lite knepig i munnen den där hästen, dels så är han ganska känslig på träning när det är lite mer finlir, samtidigt kan han bli dragig som tusan när det är banhoppning utomhus. satte tyglarna på mellandelen på flippanbettet, för jag lättar hellre lite mer i handen än drar lite mer. men det märktes att mamma har suttit o duttat på honom mycket nu, jag vill ändå ha lite sug i handen och en jämn framåtbjudning, nu var han lite ihopkrullad i början och det var svårt att hitta lägena. när det blir lite "större" (för honom som lätt hoppar för högt o för kort om det blir över 110) måste man rida på ännu mer och då seglar han lätt iväg sin egen väg. men jag tyckte att det blev rätt bra sista rundan iaf.
ska lägga upp videon så fort jag hittar kameran igen :S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0