tålamod

red lite oavancerat på banan, ska ju iväg på tävling imorn =) fruktansvärt tålamodsprövande i början, gullan var på nån helt annan planet. bjöd åt fel håll, totalignorerade mig osv osv. lät henne trava och galoppera igång lite först och sen blev det en massa avsaktningar och igångsättningar, då var hon med igen! gjorde ett byte åt varje håll, nu sitter dom snart, bara man hinner planera o få tag i nya insidan i tid.

slutade med att sitta ner i galoppen två varv på volten åt varje håll, brukar aldrig göra det på unghästarna innan de orkar hålla ihop sig själva i galoppen utan att jag sitter och kräver att dom ska orka samla sig med min vikt också. innan dess är det trepunktssits som gäller, mer eller mindre upprätt. hon har så ball galopp den där lilla hästen! otroligt välbalanserad och ett sjukt tryck i bakbenen. dock inte lika mycket som lillfia (halvsystern e cortus) men det är jag rätt tacksam för, med henne var det alltid full fart som gällde, och sitta ner var det inte tal om, det var fysiskt omöjligt!

hursom så var hon riktigt  fin på slutet, spolade av o släppte ut henne, självklart sprang hon iväg o rullade sig på en gång! en smutsig häst är en glad häst =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0