tävling!

ja sista tävlingen var ju i augusti förra året, lite ringrostigt var det nog. gullan var fin på framridningen, lite spänd på framhoppningen och hoppade som satan! hade sporrar på mig för första gången, och jag skojar inte om mina fötter var i överkant på stöden! men sen kom vi ut på banan (90 cm avd B). för det första så var det ingen ordning, de hade ingen som skickade in folk på framh., så jag hade väl en tre-fyra ryttare på mig att hoppa klart, sen skickade dom ut mig precis innan det var jag, så jag hann inte rida runt på banan öht, sen var domartornet ett stort tält av en pressenning. awesome förutsättningar för en lung och harmonisk första runda? kanske inte. hoppade ettan och sen var tvåan rakt mot det stora fladdrande domartornet, så det tog stopp typ 10 meter från själva hindret, totalt omöjligt att komma närmare så jag hoppade bara ettan och gick ut. helt okontaktbar var hon, men det var ju ingen lätt start, och både framridn. och framh. var i ridhus, en till chock på det hela. men nu har hon gjort det iaf, så nu blir det pay 'n jump för hela slanten så hon vänjer sig vid själva konceptet.

cumulus då? (1 m avd B) jo han var fin, seglade iväg förbi en oxer i vänstersväng, det stod en häst där o sen kan jag ju inte hålla in vänstersidan som jag vill tack vare min fortfarande halvkassa axel, annars var han jättefin. kamerakvinnan missade hinder ett o två, så filmen börjar på trean där stoppet kom. hade gärna hoppat nästa klass också, men ville inte låta gullan stå i transporten hela dagen, tokvarmt var det! 

helnöjd är jag väl inte, men perfektionist som jag är hade jag bara varit nöjd om jag kom hem med två rosetter och två perfekta rundor.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag åker aldrig till torn på deras utomhus tävlingar. de är aldrig bra

2010-05-26 @ 08:07:01
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0