12 sept- tävling södra sallerup

110- han kändes lite matt på framhoppningen, men rätt ok ändå. jättefin inne på banan, rev ett räcke såklart, som försvar så var det många som rev det och banan var siktigt sumpig på kortsidan innan.

120-debuten :O hm. hoppade fram rätt få språng för han kändes fortfarande matt, inget på maxhöjd vilket i efterhand kanske var lite dumt. han rev 3 oxrar (i framkant) för han hade som sagt inte tillräckligt med höjd i sprången, jag la en volt innan kombinationen för vi låg så dåligt när vi plöjde genom vattnet i kurvan och sen började han bråka vid utgången så jag missade ett hinder till. alltså utesluten. hoppade oxern sen och då gick det bra. trots allt är jag ganska nöjd, mest för att anridningarna funkade (nästan) hela vägen. jag brukar alltid sitta o finlira och leta det perfekta avståndet (strömsholmsskada), spec när det blir lite högre, och då blir hästen feg. så det gick väl helt ok ändå.

nu måste vi bara ta reda på varför han bråkar så mycket. jag tror mest på att han helt enkelt har fått bättre kondis och rids lite för lite ergo bråkar istället. mamma tror att det är ngt fel på honom, och dessutom proppade hon i honom lugnpulver (ja, helt lagligt) i början på veckan, det kan vara det som inte funkade som det skulle på just honom.
vi får väl se.

filmen kommer på onsdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0