15 sept

hovis kom och filade så båda fick vila, gullan var snäll o stod uppbunden hela tiden för första gången, hon har varit lite flaxig med bak innan, säkert för att hon har växt så mycket nu. cumulus hade faktiskt ändrat sig i höger fram (den med senskadan) och avlastat insidan, så han fick en vanlig sko nu, och är det inte bättre till nästa gång blir det en ringsko. det kan ju faktiskt vara anledningen till att han har bråkat så mycket på senaste och känts lite avslagen, så nu får han lite vila och lite antiinflammatoriskt i nån vecka så får vi se om det blir nå bättre.

gud så skönt det är med en ordentlig hovis! som inte bara kommer o skor var 7e vecka utan faktiskt ser dom här små förändringarna och frågar hur ridningen går. är jätteglad att vi hittade honom, är något av en perfektionist, då jag har en morbror som är omtyckt hovis i sthlm, hovisen vi hade först på jobbet i skåne var inge rolig alls och hade eg inte tid att sko. som ett exempel så verkade hon unghästarna så hårt att dom inte ville gå ut ur boxarna på 4 dagar, hon skyllde på att "jag tänkte att det skulle vara ekonomiskt för er att inte behöva verka dom så ofta" :O helt sjukt, hon ville heller aldrig diskutera andra metoder el liknande "jag kan inte sånt". men vad?! har man ingen skyldighet att hålla sig uppdaterad med nya teorier och rön inom sitt yrke? nej fy för henne.

skodde min specialarhäst hos mats thomson i hans smedja, new balance-skor, kilsulor, silikon och allt vad det var för att hålla honom frisk, riktigt intressant måste jag säga, men det är ju inte ekonomiskt hållbart om man har flera hästar. men så hittade vi då sen här som vi har nu, knappt färdigutbildad då, men åtminstone ambitiös och uppdaterad. toppen! är så nöjd!

haha vilken wall of text det blev om ingenting! jaja håll till godo om det kan göra nån nytta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0