5 sept

tänkte skritta ut en lungn tur på cumulus för jag var verkligen inte vaken nog för att göra nåt mer avancerat. jo tjena. det började bra med att jag inte kom ifrån stallet, han hoppade iväg på bakbenen, in bland transporterna, höll på att sätta sig i min bil och var allmänt riktigt dum, när jag tillslut fick honom att stå still satt jag av och skulle leda honom förbi där han inte ville gå. då slet han sig. då blev mitt usla morgonhumör ännu bättre. gick in o hämtade gramanen och fångade djuret, sen blev det lite blandade övningar i monty roberts stil och arg-som-ett-bi-stil. när han hade sprätt upp halva gräsmattan och försökt trycka iväg mig med vänsterbogen tillräckligt många gånger satt jag upp igen, halade in vänstersidan med gramanen och sen gick han. dumma häst. resten av turen var han snäll, men idag har han bara minuspoäng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0