oldies and goldies

ok, jag har inget bättre för mig, så nu tänkte jag rabbla lite gamla flammor. vi börjar från början.

amanda, shettisen som gick i arv efter erik jerneld till mig och vidare till lillsyrran. hon kom till oss när jag var runt 2, 88 måste det ha varit? ponnyn som vi lärde oss att trilla av på, köra stubbrace med en liten ponnyrockard som lossnade lite då och då, och rida på täby galopp på. lever fortfarande idag, 28 år gammal tillbaka i eriks familjs ägo :)



fanta, ridskoleponnyn som flyttade hem till gården när jag var 10, hade en massa kul med henne, en lite speciell supersnäll ponny, vi tävlade nog LB hopp o dressyr.



maks, estponnyn som pappa köpte som hingst till ridskolan, ohanterad och hade fått oerhört mycket stryk, jättefin på alla sätt, jag tävlade honom till LB, syster fortsatte och var placerad i dm i alla tre grenar :) rädd för alla killar, spec vet på tävling, huvudskygg och slängde av alla när han kände för det. rekordet var en elev fem gånger och ridläraren 3 på samma timme. slängde även av mamma en gång och vi var helt förfärade för "mammor trillar inte av!"





charlie (nu är vi uppe på kat c) jättefin welshstam men stod på bakbenen konstant, ibland kom jag inte iväg från stallplan, som "tur är" hade han full koll så vi slog aldrig runt trots att han stog rakt upp, däremot åkte jag av baklänges och landade på fötterna bakom hästen. hoppade LA men sen satte spatt stopp och han gick tillbaka till det lugnare livet på ridskolan.



pamina (d-ponny), också en estponny. blev faktiskt min från början när hon kom till sverige 5 år gammal. jag utbildade henne själv och red LA hopp o dressyr och var ankaret i lag-SM i fälttävlan 2 år. när hon var 7 började det gå dåligt och det visade sig att hon hade en fel ihopläkt gammal fraktur på bäckenet. jätteledsen my för alla hade ju sagt att hon var så lovande.






så vi tog 2 föl på henne, den första e Minotaurus, som såldes, och en e Qalle, honom kommer vi till senare.
nu är hon såld och har gett en massa fina föl :)



nu var det slut på ponnysar, det kommer ett till inlägg om hästarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0